My Stick Family from WiddlyTinks.com
sekadar blog @ diari peribadi untuk curahan @ luahan rasa...untuk tatapan diri sendiri dan anak2 kemudian hari...

Monday, December 22, 2008

Trip Ke Kelantan

hehhhehe...dalam gawat..lepas gaks aku + family ke Kelantan. Kami bertolak pada 19-12-08 iaitu pada malam sabtu. Berkumpul di Dewan Seri Cheeding..
10.00 mlm - bas bergerak meninggalkan Banting

20-12-08 (sabtu)

4.00 pagi - huh...pagi buta aku dah smpi ke Gua Musang...rest + sembahyang subuh dulu

6.30 pagi - gerak ke Rantau Panjang...amik masa dekat 2 jam gaks...apa lagi dlm bas tido lerrrr

9.05 pagi - Alhamdulillah sampai gaks ke Rantau Panjang...shopping time..aku x shopping ape2..lepas untuk anak2 aku udah ler..beli gaks la toys ikan untuk angah, along ngan key chain dan adik ngan lorinya. (X dpt power rangers...dia rembat lori plaks)

1.00 tghari - gerak ke Kota Baharu g Pasar Siti Khadijah ....kt sini aku + family borongs keropok ikan je..sbb memang xder plan nak beli aper2...especially nak buka sekolah nih

5.00 ptg - check in di Azam Hotel...penat tul...dpt mandi ngan lepak sekejap jadi la...aku turun gaks g The Store kt situ...ermmm...biasa jer...harga pun lagi biasa...penat tul..kaki aku dah sakit nih..sudahnya aku lari naik ke hotel...dpt gaks lelap sbb mlm nanti ada acara lain plaks..hheheheh

8.00 mlm - gerak ke Wakaf Che Yeh...apa istimewanya yer...jeng jeng jeng...hiihihii...cam pasar kt banting jer...kalo kt bando cam Uptown ler...mmg beso pasarnya. Tapi aku x dpt compare reganya..sbb kat sini rata2 peniaga tak pamerkan harga...so susah la aku yg suka compare harga jerk...sudahnya adik dapat baju ultraman RM15.00 ko...baju sahaja. Nak wat camner...dah anak aku taksub gaban ngan ultraman nih..

huh...dekat kul 1030 mlm baru gerak balik ke hotel...penatnyaaaaaaaaaaaaaaaa adik dah meragam jer...nak botol la tuh...penat + tido...

11.00 mlm - smpi hotel...apa lagi basuh kaki + smbhyg tido lerrrrrrrrrr sbb sok pagi kena kuar jam 7 pagi...wawawawaaw

21-12-08 (Ahad)

7.00 pagi - check out

8.45 - sarapan kat pagi...ermmm...xder nasi lemak...mee ker mihun ker...yang ada wawawawa nasi kerabu + kawan2nya...belasah jer la...janji alas perut...

seterusnya aku ke Trengganu kito....waaaaaa 2 jam perjalanan

11.00 pagi - sampai ke Taman Tamadun Islam especially MASJID KRISTAL...sesi bergambar jer...puas bergambar...

12.30 pagi - ke kilang keropok lekor...habis di borongnya keropok lekor ngan sosnya sekali...

1.00 petang - gerak ke Pasar Payang, pasar paling famous kt sini...

2.30 petang - smpi gaks aku ke pasar payang. last aku datang rasanya sebelum kawen rasanya.ahaks...aku ngan mak sembahyang dulu..baru best nak jenjalan..huh...aku tgk rega kt sini mahal gaks dari kelantan..apa pun...tujuan aku g pun hanya lah untuk jenjalan jer...puas cuci mata...tgk batik...sutera..kain pelikat. mak rembat baju untuk abah...beli kain batik...mak mmg suka wat koleksi kain batik nih..hehheeh...

makan..lagi mahals..kak ayu dah remind aku jgn mkn nasi campur sbb dia dah terkena mkn untuk 2 orgs jer smpi berbelas ringgit....hehheh...so aku decide makan nasi ayam jer ngan anak2 aku...abg aku ngan abah tah makan kat mana...so dorang pun komplen mahal gaks...nasib ler...

4.00 petang...kami bertolak balik...huh..dapat gaks balik...aku rindu nasi lemak...rindu asam pedas yang tak manis...dalam bas apa lagi tido ler...aiman awal2 lagi dah landing dlm bas..Syukur anak2 aku x banyak ragam...maybe enjoy kot..

21-12-08 (Isnin)

1.10 pagi..Alhamdulillah sampai aku ke Banting...yeeeehaaa...sampai umah mak kul 2...borak2..hhmmm mata dah kuyu balik...apa lagiiiiiii