My Stick Family from WiddlyTinks.com
sekadar blog @ diari peribadi untuk curahan @ luahan rasa...untuk tatapan diri sendiri dan anak2 kemudian hari...

Friday, June 15, 2012

Hari Meroyan........

Salam...pepagi lagi hati rasa x best, xde mood...kenapa erkkk...nak salahkan siapa? Adakah aku yang bersalah? Salahkah tafsiranku itu? Bila sebut bab tanggungjawab, adakah kita semua rasa telah menyempurnakan tanggungjawab masing-masing, sebagai anak, isteri, ibu, suami, bapa kepada yang berhak. Sedih sebenarnya..................rasa x tergalas lagi apa yang aku pikul.........adakah ini takdir? harus berserah kepada takdir? Melawan apa yang ditetapkanNya? Kekadang aku buntu, tiada jawapan...adakah aku tidak pernah berpuas hati? Tetapi jangan lupa yer...ALLAH beri akal dan fikiran, fizikal dan mental untuk mencorakkan kehidupan kita. Selagi kita tidak berubah, selagi itulah kita berada di tahap tersebut.......jadi persoalannya salahkah kita untuk berubah ke arah yang lebih terjamin. Bukan untuk menunjuk, tetapi cukuplah untuk kesenangan diri sendiri dan ahli keluarga. Aku ingin jadi pemberi dan bukan selamanya menerima.

Ya ALLAH....andai apa yang hambamu tafsirkan salah, kau tunjukkanlah hambamu jalan yang diredhai, andai benar, kau tunjukkanlah jalan kepadanya...

Sesungguhnya aku sudah penat untuk berada di situasi @ takuk lama.............andai itu memerlukan pengorbanan, aku relaaaa...kerana sesungguhnya apa yang aku ingin lakukan hanyalah untuk ahli keluarga dan anak2 tercinta...aku ingin mereka bahagia dalam zaman anak2...remaja...permudahkanlah segalaNya ya ALLAH...

No comments: