My Stick Family from WiddlyTinks.com
sekadar blog @ diari peribadi untuk curahan @ luahan rasa...untuk tatapan diri sendiri dan anak2 kemudian hari...

Monday, May 24, 2010

Alhamdulillah...along kembali pulih




Semua ketentuan dariNya...aku redha dan pasrah. Setelah 4 hari 3 malam bermalam di hospital, akhirnya aku dibenarkan balik oleh Dr....amat meletihkan dan melelahkan pada aku yg sedang mengandung ini...namun demi anak tercinta kugagahkan jua kaki ini ke sana...melepak sambil menemaninyer...

Along...ibu sayang kamu...berbagai ragam aku lihat along di sana...semua berpunca dari ketakutan beliau semasa diambil darah...nak gelak...nak marah semua ada...tapi itulah buah hatiku yang tercinta...seorang yang caring...responsibility pada adik-2...

Dari hari masuk sehinggalah hari ke 4...darah along asik diambil untuk diteliti agar tiada sebarang komplikasi...hhmm platlet darah asik naik turun...turun sehingga cecah 60...ikut standard 150 ke atas...sapa x riso...tapi itulah along...asik nangis jer bile time darah dia nk di ambil...kasihan mmg kasihan sapa x sakit kalo asik dicucuk jerk...time tido dikejut untuk diambil darah lagik...pengalaman berharga buatku...

21/5/2010...akhirnya along dibenarkan keluar...huhuhu lega sungguh aku...itulah pestime aku lepak lelama di hospital...even bersalin pon hanya sehari semalam...

19/5/2010...Selamat hari Lahir Angah...ibu langsung lupe harijadi anak ibu sorang nih...insyaallah akan ibu buat kek untuk angah dan adik biler ada kelapangan...mmg aku x teirngt langsung besdey die...maklumler aku kt hospital masa tuh....at least aku leh kiss die ker..atau wish....hhhmmm x pernah cuai sebegini...x per la...lps semua ok...akan kubuat spesel kek for both...

24/5/2010...nak menangis pon ada...bile mana aiman lak sambung demam kakak die...mlm tadi aku rushing g klinik kul 10...bile suhu panas badan dah naik...aiman mule merengek...wawawawa....blm hilang penat kt spital...aku di uji lagik...

Ya ALLAH...berikanlah aku kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi semua ini...jadikan aku sekuat Siti Khadijah dalam mengharungi semua liku hidup ini...walau ada ketika aku tewas....namun aku masih boleh tersenyum dan menjalani kehidupan ini...

No comments: