My Stick Family from WiddlyTinks.com
sekadar blog @ diari peribadi untuk curahan @ luahan rasa...untuk tatapan diri sendiri dan anak2 kemudian hari...

Friday, March 15, 2013

RODA KEMBALI BERPUTAR

Alhamdulillah...syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya hidup aku kini kembali berpusing ke atas....rasanya syukur sangat.....kes rumah dah selesai tinggal nak bayar hutang bank sahaja....insyaallah....aku berazam untuk kembali ZERO hutang...

Ahad lepas, aku menghantar pulut kuning serta kari daging ke masjid. Aku dan mak bertungkus lumus menyiapkan bungkusan yang tak seberapa itu....ramai yang bertanya kenapa....aku hanya mampu menjawab SEDEKAH MASJID.........sebenarnya aku bernazar, sebaik sahaja selesai kes rumahku, aku akan bersedekah di masjid taman aku tuh....runsing juga sebab makin hampir tarikh berkenaan, keadaan kewangan aku agak tidak mengizinkan.........namun kuasa ALLAH tiada siapa yang dapat menidakkan, selaras dengan niat yang ikhlas......suamiku mendapat elauan masjid...lega sangat...alhamdulillahhh.......

Pagi sabtu 16hb Mac 2013 aku membawa mak ke pasar Banting untuk membeli daging dan rakan2 lain....zoom sana sini sampai rumah akhirnya dekat tengahari....ekekeekek adikku intan pula mengorder kek harijadi untuk anaknya faiz....apa lagi zooooooom buat kek dahulu....selesai deko semua pukul 3....lari kejap umah mak siapkan mana yang perlu.....................

Pukul 530 petang semua dah ada berkumpul di rumah makk...so kita tiup lilin leeeeeeee....Selamat Hari Jadi Sayang, semoga menjadi anak yang soleh...

Kek untuk Faiz....

Ahad 17hb......kul 5 aku dah gerak rumah mak...tolong final packing....ditemani hujan rintik2..........akhirnya bungkusan tersebut selamat aku sedekahkan di masjid...........ALHAMDULILLAH...........

No comments: