My Stick Family from WiddlyTinks.com
sekadar blog @ diari peribadi untuk curahan @ luahan rasa...untuk tatapan diri sendiri dan anak2 kemudian hari...

Thursday, September 5, 2013

KENANGAN LAMA


Bila kita risau, kita akan tarik lebih banyak kerisauan dalam hidup kita.

Bila kita sedih, takut..kita akan tarik lebih banyak kesedihan, ketakutan dalam hidup kita..



Dan

Bila kita gembira, rasa bersyukur, banyak kasih sayang, kita akan tarik lebih banyak kegembiraan, kesyukuran, dan kasih sayang yang melimpah-limpah dalam hidup kita.

Bermakna, kita kena rasa kita kaya..supaya kita boleh menarik lebih banyak kekayaan dalam hidup kita?..

♥Doa waktu hujan lebat♥


Salam kasih sayang....bukak facebook nampak ayat2 motivasi tersebut dari page ANIS COKLAT MOiST....terkesan seketika sebab aku pernah alami semua itu...pernah rasa jerih perit susah payah semasa memulakan kehidupan di tanah kelahiran aku...tahun 2008...serba serbi kekurangan....lelah jangan dicerita...dapat kerja di jenjarom...gaji 900 tolak itu ini tinggal 700++...pergi kerja naik bas...sebelum tu kena hantar anak2 g sekolah duulu...syukur abah prihatin, abah hantar anak2 sekolah dan aku turun di sekolah....pehtu settle anak2...aku terus tunggu bas...sampai la tempat kerja....kadang2 hari sabtu aku bawa anak2 pergi opis sebab depa boring kat umah mak kan...hehheheeh naik bas gitu...enjoy sangat masa tuh walau sesak....

Aku juga pernah terputus bekalan beras....dah malas nak fikir kat mana nak cari dana...balik kerja duk dendiam kat rumah sambil berfikir dan menyelongkar mana yang perlu...janji ALLAH pasti...alhamdulillah abah datang bawa beras, minyak dan lain-2....terkejut...terkedu dan syukur sangat dengan peristiwa tersebut....ALLAH maha mengetahui disaat2 getir aku....

Aku juga pernah tinggal RM1 kat dompet....wawawawa...speechless tapi suami aku memang cool...tak pernah nampak dia serabut...pening....selalu aku je nampak begitu. bila aku dah bising3 suami aku akhirnya cakap...janji ALLAH pasti...banyakkan berdoa...usaha...so aku pun tenang la sikit....hheheheh selalunya ada pertolongan yang ALLAH berikan kepada kami...cepat atau lambat sahaja...

Gaji aku pada masa tuh...orang xkan percaya sebab suami aku kerja sendiri nak plak baru nak hidup...amat perit sebenarnya...kredit to my mak abah...my sis intan...my bro jep, atan yang sentiasa ada ketika itu...ringan tulang dan ringan segalanya dalam membantu aku...huhuhu nk plak masa tuh ADAM lahir....tapi aku sentiasa fikir positif...ceria...gumbira walau dalam hati ALLAH je yang tahu...anak 4....gaji tetap 700++...sewa umah...keta dll...ko mampu???????????? aku mampu jek ketika itu....kuasa ALLAH kan...siapa kita nak pertikaikan...

Ehhhhh melalut plak aku pagi nih...maklum lah kan hujan dari malam td....nak plak en boss dah kuar...tinggal le aku sensorang nih...semua kerja dah settle...aku nih jenis dah settle kerja baru leh rewang kat tenet....sapa tak kenal aku wehhh....kat comp jepun dulu...10 tahun kot aku kerja ngan depa....miss them...aku dianugerahkan pekerja terbaik...walllaaaa macam x percaya gitu....tapi percaya lah aku nih kalo bab kerja memang superb....heheeh angkat bakul sendiri laaaa... :)


No comments: