My Stick Family from WiddlyTinks.com
sekadar blog @ diari peribadi untuk curahan @ luahan rasa...untuk tatapan diri sendiri dan anak2 kemudian hari...

Wednesday, April 15, 2009

Aku...Entah la..

Adik beradik...satu darah...satu keluarga...satu bapa...satu mak. Memang tidak dapat dipisahkan lagi..tapi betul ker dalam satu rumpun tuh semuanya satu kepala..mungkin yer mungkin tidak...Aku hanya ada seorang adik perempuan yang paling aku sayang. Kami berbeza pemikiran berbeza pendapat, namun masih boleh sesuaikan diri. Dia jua racun dan penawar padaku. Dialah payung ketika aku dalam kesusahan, kelelahan dalam meniti arus kehidupan ini. Namun...ikatan tersebut agak renggang setelah dia berkahwin..aku tak bebas untuk berbicara, tidak bebas dalam erti yang sebenarnya....

Aku akui hakikat seorang wanita yang telah berkahwin akan menjadi hak suaminya. Namun harus ada ruang untuk diri sendiri dan untuk ahli keluarga lain. Aku kehilangan adik secara fizikal...kini dia dah jadi seorang ibu..Aku bangga dengan dia, lengkap sudah kehidupannya. Ketahuilah olehmu...wahai adikku..jasamu padaku selama ini akan ku kenang sampai biler-biler...

No comments: